U godini u kojoj su kina širom svijeta zatrpavana mnogobrojnim sequelima, prequelima, remakeovima, neoriginalnim pričama i jednostavno lošim filmovima, dobri filmovi su postajali ugroženom vrstom. Kada sam se prvi put susreo sa filmom Hell or High Water, novim djelom škotskog režisera Davida Mackenziea (Young Adam, Sterred Up, Hallam Foe, Perfect Sense), nisam imao prevelika očekivanja od njega. Moderni vestern filmovi danas imaju taj problem da budu ili jako dobri, ili jako loši, zbog čega je određeni skepticizam i opravdan.

         Dva brata se, Toby (Chris Pine) i Tanner (Ben Foster), nakon smrti svoje majke, od koje su naslijedili imanje pod hipotekom, da bi otplatili istu, odlučuju na pljačku lokalnih poslovnica banke koja je ujedno i povjerilac spomenute hipoteke. Ovaj poduhvat veoma brzo zaokuplja pažnju teksaškog rendžera pred penzijom Markusa Hamiltona (Jeff Bridges), koji zajedno sa svojim partnerom Albertom Parkerom (Gil Birmingham), kreće na put zapadnim Teksasom prateći tragove u nadi da će uhvatiti počinitelje pljački.

         Scenarij potpisuje nevjerovatni Taylor Sheridan, scenarista za tri oskara nominovanog filma Sicario. Hell or High Water, međutim, nije tipični akcijski vestern. Sheridan i Mackenzie kombinuju elemente filma ceste, noir žanra i vesterna, te kao finalni proizvod imamo savršenu mješavinu žanrova sa višestrukom slojevitošću, kako likova, tako i same priče. Potraga za pravdom i istinom je glavno motivacijsko sredstvo koje pokreće likove, ali nijedan od likova ne predstavlja samo jednu stranu kovanice. Braća Toby i Tanner i rendžeri Marcus i Alberto koliko god da se razlikuju u pogledu svojih svjetonazora, toliko su i slični. Tanka je linija između dobra i zla, a Hell or High Water sve vrijeme hoda po toj liniji. Niko od njih nije niti dobar, niti loš; svi oni do pravičnosti dolaze drugom linijom; postoji samo jedno vrhovno zlo, a to su banke. Film kroz dijalog blistavo gradi napetost i razvija odnose među likovima (pogotovo između spomenutih dvojaca), pa čak i karakteri, koji su naizgled nebitni, pobuđuju u nama osjećaj simpatije.

         Muzika je u skladu sa žanrom filma i odlikuje se veoma kvalitetnom country muzikom i soundtrackom za koji je zaslužan Nick Cave. Uz epske široke kadrove teksaške prerije i perfektnu muzičku podlogu dobijamo besprijekornu sliku života u modernom Texasu. Ali, apsolutno sve pohvale idu glumačkoj postavi, bez iznimke. Chris Pine, poznat po blockbusterima Star Trek franšize i romantičnim komedijama, sa ovim filmom dokazuje da se u njemu itekako krije glumac vrsnih kvaliteta; i lično smatram da mu je ovo možda i najbolji preformans do sada. Nakon njega, jedan od (nepravedno) najpotcjenjenijih glumaca sa zapadnog tržišta, Ben Foster blistavo igra ulogu zločestog momka, nešto što počinje da bude njegovim zaštitnim znakom. U svakom slučaju, odabiranje Chrisa i Bena za ove uloge je pun pogodak. Ništa manje bitan, a opet poznat po ulogama ovog tipa, Jeff Bridges i u poznim godinama pokazuje da je još uvijek u stanju odglumiti na vrhunskom nivou. Njegova izvedba teksaškog rendžera je možda i najsvjetlija tačka ovog filma.

         Hell or High Water po kvaliteti, sa sigurnošću,  stoji ravnopravno, rame uz rame, sa filmovima kao što su No Country for Old Men, True Grit, 3:10 to Yuma itd. Premda na trenutke djeluje jako sporo i pored pljački nema velikih akcijskih scena koje katkada krase filmove ovog žanra, Hell or High Water u prvi plan stavlja svoje likove, prikazuje zašto rade to što rade i šta ih tjera da nastavljaju dalje. Kvalitetnih modernih vesterna danas je malo, zbog čega mislim da je Hell or High Water film koji se ne propušta. Toplo preporučujem svima.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s