Nakon relativno nezapaženog nastupa u Hollywoodu sa filmom Stoker, Chan-wook Park se vraća u Južnu Koreju i posvećuje radu na svom novom projektu. Poznat po filmovima kao što su Oldboy, Sympathy for Mr. Vengeance i Lady Vengeance, Park se još jednom pokazuje kao ekspertom u žanru na kojem se i specijalizovao. The Handmaiden (Ah-ga-ssi) je erotski osvetnički triler i romantična historijska drama. Inspirisan romanom Fingersmith britanske spisateljice Sarah Waters, Park radnju filma iz viktorijanskog vremena prebacuje u Koreju u period tokom kolonizacije od strane Japana ’30-ih godina prošlog stoljeća.

         Bivši osuđenik Fujiwara želi da se domogne velikog nasljedstva bogate japanke Hideko, zbog čega nagovara Sook-Hee, siromašnu djevojku bez roditelja, da mu pomogne u tome. Plan je da Sook-Hee počne raditi kao služavka za Hideko kako bi je uvjerila da se zaljubi u Fujiwaru. Fujiwara se, s druge strane, predstavlja kao grof, te postaje i bliskim prijateljem ujaka Kouzukija, perverznjaka i zlostavljača, koji također ima namjeru da oženi Hideko. Međutim, situacija se komplikuje kada odnos između Sook-Hee i Hideko dobije neočekivani preokret.

         Dok se mnogi režiseri nerijetko fokusiraju na samo jedan element filma, čime odlaze u prosječnost, The Handmaiden je djelo nevjerovatnog filmskog genija koji prilikom stvaranja računa na svaki aspekt ovog medija. Od scenarija, scenografije, likova i glumaca, do načina kako je snimljen, The Handmaiden blista u svakom trenutku tokom svog trajanja.

         Park radnji filma ne dopušta da se odvija linearno, zbog čega scenarij dijeli na nekoliko dijelova, na nekoliko različitih tački gledišta. Upravo ovaj dodatak višestrukih perspektiva doprinosi i zapetljanosti radnje iz koje proizilaze mnogobrojni preokreti. Park, uostalom, veoma vješto izbjegava monotonost i prikazivanje ko zna koliko puta viđene priče ubacivanjem priča o strasnoj ljubavi i ljubomori, o umjetnosti, mazohizmu i seksu. Erotskih scena nema puno, ali unatoč tome čitav film zrači erotičnošću: svaki pogled, svaki pokret, čak i sama umjetnost, fotografije i književnost bivaju natopljene erotikom. Ali, ništa od toga nije prikazano na prost i vulgaran način, Park svemu daje određenu dozu strasti i poetičnosti.

         Još jedan aspekt filma o kojem vrijedi pričati samo u superlativima jeste blistavo uređena scenografija koju čini svojevrsna mješavina japanskog minimalizma i izvjesnog baroknog pretjerivanja. Prostor je ogroman, ali niti jednom nije prikazan čitav njegov opseg; sve što se dešava, dešava se na marginama velikog labirinta na čijem izlazu stoji ujak Kouzuki poput čudovišta koje, da bi se iz labirinta izašlo, mora biti savladano. Ovaj koncept prostora, ne samo da simbolizira složenost priče i odnosa, već i ironično portretira aristokratsko društvo, koje sve više i više počinje poprimati oblik grotesknog.

         Emmanuel Lubezki je sa filmom The Revenant postavio novi standard u pogledu snimanja eksterijera, a ranije i sa izvrsnim radom na filmu Birdman. Kinematografski virtuoz Chun Chung-Hoon (koji radi na novoj ekranizaciji Kingovog romana Ono), zajedno sa Parkom, film dovodi do estetskog savršenstva čineći ga trijumfom kinematografije na svakom njenom nivou. The Handmaiden je 2 sata i 20 minuta čistog uživanja. Film kojemu se definitivno vrijedi vratiti, jer svako sljedeće gledanje garantuje iskustvo prvog gledanja.

         Sa zapaženim uspjehom u kinima širom svijeta, te dobrim kritikama, kako od gledatelja tako i kritičara, The Handmaiden je još jedan klasik južnokorejske kinematografije u nizu, a Chan-wook Park s ovim filmom pokazuje da je, bez sumnje, među najboljim i najperspektivnijim režiserima koji danas rade. Tokom 2016. godine je, izuzev filmova kao što su Moonlight, La La Land i Manchester by the Sea, izašlo malo filmova slične ili približne kvalitete kao što je The Handmaiden.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s