Filmovi sa zombijima su posljednjih godina upali u neku vrstu kolotečine, samo se povremeno, tu i tamo, osjeti pokoji otkucaj, tek toliko da nas podsjeti da ovaj žanr još uvijek nije mrtav. Train to Busan, prvjenac južnokorejskog režisera Sang-ho Yeona, poznatog po radu na animiranim filmovima,  nije tipični zombi film koji smo nebrojeno mnogo puta pogledali u različitim verzijama koje su nam servirane od strane američke ili bilo koje druge produkcije. Film je doslovno, od početka do kraja, jedna luda vožnja vozom koja gledatelja ni u jednom trenutku ne dovodi do opuštanja ili dosade. Ne računajući seriju The Walking Dead, još od izlaska 28 Days Later (2002) i Shaun of the Dead (2004), mogu slobodno reći, nismo imali nijedan film približne kvalitete kao što je Train to Busan.

         Seok Woo je uspješan poslovan čovjek, ali otac i ne baš. Iako se svim silama trudi da bude bolji na tom planu, šta god da uradi, ispostavi se kao promašaj. Upravo zbog toga njegova kćerka svoj rođendan želi provesti sa svojom mamom, te nagovara oca da je odvede njoj. Na voz, na kojem se nalaze Seok i njegova kćerka, ulazi i zaražena djevojka, nakon čega luda vožnja može da počne.

         Od trenutka kada voz krene, osim par zaustavljanja, radnja filma se većim dijelom svog trajanja odvija na vozu. Ovaj način prikazivanja zombi apokalipse je izuzetno osvježavajući, pogotovo jer ograničava kretanje kako živih, tako i mrtvih, zbog čega sukobi bivaju daleko intenzivnijim i napetijim, ali se i stvara neugodni osjećaj klaustrofobije. Ovo okruženje ujedno ograničava ljude od saznanja o tome kako je nastala epidemija koja ih je zahvatila, iako se tokom filma latentno provlače natuknice o tome ko je i šta je glavni razlog trenutne situacije.

         Za razliku od ustaljenog shvatanja da zombiji moraju biti šepavi i spori, Yeon se odlučuje za verziju koju imamo i u ranije spomenutom 28 Days Later. Međutim, ono što zaražene čini daleko opasnijima jeste njihova brzina, koja djeluje većom negoli u potonjem filmu, ali koja postaje potpuno beskorisna kada su u potpunom mraku. Na osnovu toga se i gradi akcijski segment ovog filma, koji sukobe između živih i mrtvih čini jako uzbudljivim. Iskustvo koje je Yeon stekao radom na animiranim filmovima prenosi i na ovaj film, tako da sve što se tiče specijalnih efekata, montaže i atmosfere djeluje besprijekorno. On nastavlja da slijedi estetska pravila anime filmova te ih bez zadrške primjenjuje i ovdje.

Spektar likova je zaista šarolik i premda ponekada graniče sa klišeima, pa čak i ulaze u njih, svi bivaju, bez nekog velikog spektakularnog dijaloga, savršeno portretirani. Zbog ove jednostavnosti i raznovrsnosti pri karakterizaciji, lako možemo uočiti i presjek društvene zajednice, te pitanja i tema kojima se ovaj film bavi.  Naravno, kao i veliki broj kvalitetnih zombi filmova, Train to Busan je komentar na društveni i klasni poredak, rizično poslovanje i korumpiranost velikih korporacija i političara itd. No, da bi režiser sve to uspio kvalitetno prikazati, potrebni su mu i kvalitetni glumci. Ovdje je bitno izdvojiti jako dobru izvedbu Soo-an Kim, koja glumi kćerku, ali i Yoo Gonga, koji glumi njenog oca, i Dong-seok Ma, koji glumi jednog od putnika. Eui-sung Kim je savršeno prikazan kao negativac u ovom filmu, što ga za ljude čini većom prijetnjom od zombija.

Daleki Istok postaje sve većim i većim konkurentom zapadnom tržištu, pogotovo što se tiče same kvalitete filmova. Train to Busan se slobodno može uvrstiti u sami vrh zombi filmova, pogotovo onih snimljenih u 21. stoljeću, i ko zna, možda posluži kao „wake up call“ produkcijskim kućama sa Zapada, koji će zombi žanr ponovo učiniti daleko aktuelnijim i kvalitetnijim nego što je to bio posljednjih godina.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s